איך ואיפה מתחילים ללמוד עיצוב פאות?

איך ואיפה מתחילים ללמוד עיצוב פאות?

עיצוב פאות מכונה גם פאנות והוא מקצוע הנחשב לאומנות. בדרך כלל מי שעוסק במקצוע זה הן נשים יותר מאשר גברים. בעלות מקצוע נחשבות וידועות הן לא רק אלה המתעסקות בייצור הפאה אלא יודעות גם להאים אותה למבנה הפנים של הלקוחה פי צבע העור שלה, גוון השיער ותווי הפנים שלה.

לפני שנים רבות, השימוש בפאות היה נפוץ מאד לא רק בקרב נשים, אלא גם אצל גברים והן היו מסמלות מעמד וכח. למשל אצל האנגלים נדרשו השופטים ועורכי הדין לחבוש פאה בזמן הדיונים בבית המשפט. במדינות נוספות באירופה היו הפאות משמשות כסמל להשתייכות לבית המלוכה.

בישראל, תעשיית הפאות מופנית לשני קהלי יעד עיקריים: נשים חרדיות ואנשים הסובלים מהתקרחות קשה. אצל נשים חרדיות, השימוש בפאה הוא כדי להתאים את המראה שלהם לדרישות ההלכה הדורשת כיסוי ראש לאישה ואצל הסובלים מהתקרחות השימוש בפאה הוא צורך מהותי של תחושות קשות המלוות באובדן השיער.

מה לומדים בקורס עיצוב ובניית פאות?

קורסים לעיצוב פאות מכשירים את הלומדים לעבוד בכל שלבי ייצור הפאה. במהלך הקורס הם לומדים ומתרגלים ידע וטכנולוגיות עדכניות של הטרנדים הקיימים בשוק. בקורס נלמדות שיטות מדידה לרשתות בסיס, תפירת טרסים, הרכבות ועבודות יד וטכניקות לשימור ושיפור הפאות. בין הנושאים הנלמדים נלמד גם כל נושא הכימיה, צביעת שיער וכדומה, הן מהפן התיאוריטי והן מהפן המעשי של הדברים. בחלק מהקורסים לומדים גם עיצוב שיער ותסרוקות אך לא בכל מקום. בנוסף, במקומות לימוד רבים מעניקים לתלמידים גם שיעורי עסקים, כגון: שיווק, פרסום ומיתוג וכן תכנון העסק בצורה מיטבית.

מתכונות הלימודים של קורס עיצוב פאות

הקורסים לפאנות מתקיימים בדרך כלל במתכונת של פעם בשבוע ונמשכים על פני שישה או שבעה חודשים. רוב הזמן של השיעור מוקדש להתנסות מעשית בעיצוב ובתיקון פאות על פי הנחיות המורה. קורסים והכשרות הנעשות תחת פיקוח של משרד העבודה כוללים בסיומם גם מבחן מעשי ועיוני כדי לקבל בסיומו את התעודה.

תנאי הקבלה לקורס עיצוב ובניית פאות

בדרך כלל מדובר בקורסים המיועדים לנשים ובחלק מהמקומות יש לעבור ראיון קבלה כתנאי לכניסה לקורס עצמו.

איך לבחור מקום לימודים מתאים?

כדי לבחור מקום לימודים העונה על הדרישות שלכם, כדי לבדוק ולעשות סקר שוק בין כמה וכמה בתי ספר המלמדים קורסים של עיצוב ובניית פאות ולערוך השוואה של החומר הנלמד, היקף השעות, התנסות בפועל, תעודה מוכרת וכמובן מחיר וקרבת המקום למקום מגוריכם. כך תוכלו לקבל החלטה מושכלת לגבי בחירת מקום לימודים שיענה על כל דרישותיכם הן המקצועיות והן הפרקטיות.