שפע סהר – ללמוד שיווק מהטובים ביותר

יש אנשים שיודעים למכור. זה אצלם בדם. הם לא צריכים ללמוד את זה, הם פשוט יודעים לקרוא את הבן אדם שעומד מולם, הם יודעים לזהות מה הצרכים שלו, והם מבינים כיצד צריך להציע לו את מה שיש להם על מנת שהוא ירצה לקנות את זה. מדובר בכישרון מיוחד אשר יכול לעזור להם למכור כל מוצר לכל אחד. 

אך יש אנשים שבשביל לדעת כיצד לשווק את העסק ואת המוצרים והשיווקים שלהם, הם צריכים ללמוד את הנושא היטב. יש מי שלומד שיווק דרך בתי ספר מקצועיים ויש מי שלומד את התחום דרך ספרים, מאמרים, ותוכן מקצועי. שני היסודות הם מקובלים, אך בשביל להצליח צריך למצוא את הדברים הנכונים שיכולים באמת לעזור. 

שפע סהר, איש שיווק מצליח, אומנם תמיד נמשך לעולם הזה ותמיד היתה לו את היכולת לשווק, הן את עצמו והן את המוצרים והשירותים שהוא סיפק דרך העסקים שלו, אך גם הוא למד כיצד לשווק, גם הוא למד כיצד להשתמש בכלים הטובים ביותר לשיווק. הוא עשה את זה לא דרך בתי ספר מסודרים אלא דרך תוכן מקצועי. 

מה הפך את שפע סהר לאיש שיווק מצליח

לא תופתעו לגלות שאחד הדברים שעזרו לסהר להיות איש שיווק מצליח, הוא ספר באנגלית של אל ריס וג'ק טראוט, אשר כתבו על "22 חוקי הברזל של השיווק" מדובר בספר שעוסק בשתי חברות גדולות, IBM ואפל ובוחן אותן. בניגוד למה שאולי רבים חושבים, הספר לא בוחן את החברות כיום, וגם לא בשנות השמונים כששתיהן נחשבו לגדולות, אלא דווקא, כשחברת IBM נחשבה לחברה חדשנית ואפל נחשבת לחברה שעתידה לא ברורה, אחרי הנסיקה של שנות השמונים ותחילת הנפילה בשנות התשעים, זו שבסופו של דבר הובילה לחזרתו של סטיב ג'ובס לחברה ולמהפכה הגדולה שהוא ייצר בה. 

בסיכומו של דבר, הספר הזה לימד את שפע סהר את כל מה שהוא יודע על עולם השיווק, וכיום הוא נותן את הספר במתנה לעובדים שלו, בשביל שגם הם ילמדו על עולם השיווק.