קורס CRM – למי זה מתאים?

תמיד קרץ לכם לנסות ולייעל תהליכים? מחפשים את הפתרונות שיקלו על התהליך ונמנעים מדרכים מפותלות ועקלקלות? אם חבריכם או מכרים נהגו להדביק לכם תווית של 'עצלנים', דעו שלמעשה התברכתם בתכונה שהובילה ללא מעט המצאות וחידושים.

מרביתנו נוהגים לראות בעבודה קשה כדרך האידיאלית להשגת המטרה. אך אם אכן יש באפשרותנו את היכולת להקל על עצמנו, הרי שאנו מצמצמים את משאב הזמן ופותחים בפני עצמנו דלת להתפתחות יעילה וטובה יותר.

עובדה זו נכונה על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בעסקים קטנים עד תאגידים רחבי ידיים. כל פעולה ולו הקטנה ביותר אשר גוזלת את זמן העובדים או מפרה את הסדר והארגון, הרי שדינה הוא כדין הפסד עבור העסק.

איך כל זה מתקשר לנו ללימודי CRM?

מערכות CRM נועדו לניהול קשרי לקוחות ומשמעותן באנגלית היא Customer Relationship Management. מערכות אלו מאפשרות לעסקים קטנים ועד ארגונים גדולים, לנהל את הפניות עבור העסק ואת הלקוחות הקיימים באופן יעיל ומסונכרן בין כל האגפים.

דוגמה קלאסית לכך היא קבלת פניה מאדם המתעניין בשירות. החל מן הרגע שבו הוא הגיע למחלקת המכירות, הוא עובר תהליך מלקוח מתעניין ועד ללקוח בפועל. מן הרגע שבו המתעניין הפך ללקוח, הרי שמחלקת המכירות צריכה להעביר את המידע למחלקת השירות. באם אין סנכרון בין האגפים, הרי שהדבר יכול לקחת שעות מרובות ועד ימים ארוכים.

עם מערכת CRM ניתן לייעל באופן משמעותי את התהליכים הפנים-ארגוניים ולהבטיח כי איש המכירות שסגר את העסקה, יעביר בתוך מערכת סגורה את המסר למחלקת השירות. מחלקת השירות מצדה, תעביר את המסר באשר לניהול הלקוח גם לאגף הגבייה והחשבונאות.

תחושת יעילות וזריזות זו, לא רק מיטיבה עם הארגון, אלא גם מוקרנת כלפי הלקוח שחש כי הוא בידיים טובות ומקצועיות.

מה לומדים במסגרת קורס CRM?

ונשוב אל תכנית הלימודים – כיום ניתן למצוא חברות תוכנה רבות המשווקות מערכות CRM לייעול וניהול העסק. חברות אלו תרות אחר אנשי מקצוע שיוכלו לסייע בתהליך ההטמעה של המערכת בכל ארגון.

מתפקידו של מטמיע מערכות CRM הוא לספק לבעלי העסקים, מנהלים וחברות את מלוא המידע באשר למערכת, ולפקוד את העסק אחת לתקופה לצורך הדרכה. כמו כן, איפיון נכון של צורכי העסק יאפשר הטמעה נכונה יותר ואפשרויות קסטומיזציה.

נושאי לימוד עיקריים

תכנית הלימודים נלמדת במכללות רבות המתמחות בתחום המחשוב וההשמה להייטק. בין התכנים הנלמדים בתכניות אלו ניתן למנות: מבוא למערכות CRM ומשמעותן, אפיון מערכות, חווית משתמש, ניהול מכירות, ניהול שירות לקוחות ושימור הלקוח, מבנה ארגוני לעסקים ועוד.

חשוב לציין כי מרבית תכניות הלימוד פונות לבוגרי תארים וקורסים טכנולוגיים קודמים. ועם זאת, ישנן מכללות המאפשרות דריסת רגל ראשונית גם לחסרי ניסיון, וזאת בכפוף למעבר בחינות כניסה וראיון קבלה אישי מול נציגי סגל תכנית הלימוד.